MENÜ
Forever Drifters-Mindörökké Drifterek
Live For Speed driftcsapat, aki igazán jól játszik, itt a helye

Ide fogom feltölteni a csapat hivatalos skinjét, illetve layoutjait. MSN-en, illetve mentéssel ezeket ti is birtokolhatjátok.

 

szabályok:

1.: Normálisan a klubbserveren! Amennyiben hangoztatod, hogy tag vagy, minden lfs serveren!
- Sebességkorlátozást betartani a boxban.
- Haladási irányt betartani.
- Mindig figyelj a többiekre.
- Csak a pálya való driftre, a fű nem!

2.: A klubbserver nem Chatszoba! Szövegeléssel ne zavard a többieket!

3.: A drifttet mindenki egyéni izlése szerint értelmezi, de az igazi drift szabályaival mindenki legyen tisztában!

4.: Mindenki próbálja elővenni a legjobb modorát, és a szabályokhoz hűen játszani!

5.: A csapat tagjainak kötelességük kiírni a játékbeli név elé a [4ewer] szócskát! Köszi :):)

Egy kis segítség:

Drift Vezetéstechnika


Szeretnénk ismertetni néhány technikát, amik alapján el lehet kezdeni a gyakorlást. Könyvből nyílván nem lehet megtanulni, gyakorolni kell, de érdemes elolvasni mindenkinek hátha talál egy jó kis trükköt amit még nem ismer.
Olvassátok el a szöveget, nézzétek meg a videókat, értelmezzétek az itt szerzett ismereteket és próbáljátok meg alkalmazni az összes leírt drift technikát, hogy megtudjátok azt, hogy melyik is tetszik nektek a legjobban.

Aki most kezd driftelni, annak azt tudjuk javasolni, hogy először egy nagy üres területen (pl. Blackwood Car Park) kezdjen el gyakorolni. Először csak minél nagyobb sugarú, szép, szabályos köröket "rajzoljon", majd ha ez már simán megy, akkor kezdjen el 8as alakban autózni (hogy az átfordításokat is megtanulja). Ha már ez is megy, bátran kimehet egy vezetett nyomvonalú pályára is gyakorolni.

Power Over (Erőcsúsztatás)
A legegyszerűbb drift technika, csak erős autó vagy csökkent tapadóképesség kell hozzá (hó, eső, sár, por), nem szükséges túlzott tempót vagy oldalgyorsulást az autóra erőltetni. Fontos a gázpedál rutinos kezelése.

Fordítsuk a kocsit egyenesen a kanyar irányába, majd adjunk annyi gázt, hogy elveszítsék a hátsókerekek a tapadást. Ha érezni, hogy az autó hátulja elindult (az oldalirányú gyorsulás és a túlzott mértékű gázadás lesz az oka a túlkormányzottságna k), azonnal ellenkormányozni kell a kanyar kijárata felé és a kocsi addig halad keresztbe, amíg gázt adunk. A gázzal finoman játsszunk. Ha a fékre lépünk vagy hirtelen elvesszük a gázt, akkor az autó túlságosan túlkormányzott lesz és megpördülünk vagy leesünk az útról. Tipikus kezdő hiba, mindenkivel előfordul a gyakorlások során.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.





E-brake Drift (Kézifékes Drift)
Ritkábban használt technika, főleg gyengébb autóknál használják, illetve a profik tovább tudják a kézifék segítségével keresztbe tartani az autót (páros driftnél a hátul haladó gyakran alkalmazza). Kiválóan alkalmas még az autó megindítására a technika.

Kezdjük meg a kanyart nagy sebességgel, majd a csúcsnál (vagy már a kanyar előtt) egy határozott mozdulattal rántsuk be a kézifék kb. 1mp-ig. Hátsókerekes autóknál a kuplungot mindenképpen nyomjuk ki! Ekkor megindul az autónk hátulja, amire ellenkormányzással kell válaszolnunk.

Ebben az esetben sem szabad befékezni vagy hirtelen elvenni a gázt.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.






Clutch Kick (Kuplung rúgás)
A technika lényege ez esetben is a tapadás elvesztése. Egyszerűen a kanyar előtt határozottan rárúgunk a kuplungra, amitől a hátsó kerekek elvesztik a tapadást és kitör az autó fara. Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ez a technika nem csak a drift megindítására alkalmas, hanem arra is, hogy amennyiben drift közben kezd elerőtlenedni a járművünk, néhány kuplung rúgással újra fel tudjuk tornászni a fordulatszámunkat abba a tartományba, ahol az autó a maximális teljesítményét adja le.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.





Shift Lock Drift (Visszaváltás)
Kivitelezése hóban vagy vízen ajánlott, száraz körülmények között nagyon koptatja a technikát. Viszont az alkalmazása nagyon élvezetes.

A lényege, hogy kanyarban (vagy még előtte) egy sebességet visszaválunk, amitől megemelkedik a motor fordulatszáma, a kerekek egy pillanatra blokkolnak, ettől elveszik a tapadásukat és az autó hátulja megindul a centrifugális erő irányába.

Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.





Dirt Drop drift (Koszra dobás)
Érkezzünk a kanyarba közepes sebességgel. Adjunk gázt és lassan kezdjünk el a kanyar külső íve felé húzódni (pl. balos kanyarnál jobb oldalra). Amikor a hátsó kerekek lemennek az útról, akkor az kisebb tapadású felület miatt elvesztik a tapadásukat a hátsó kerekek és az autó segge megindul.

Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Jump Drift (Padka Drift)
Közepes sebességgel érkezzünk a kanyarba, majd az ívbelső kerekeket lassan tegyük fel a padkára. Ha a hátsó kerék felment a padkára adjunk gázt, és amikor leérkezik gyorsabban fog pörögni, így elvesztik a tapadásukat a hátsó kerekek. Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Braking Drift (Fékezéses Drift)
Drift közben az autó súlypontjának megváltozásának kihasználásával lehet megindítani az autó hátulját, illetve a haladók az ún. dynamic driftnél (lásd lejjebb) alkalmazhatják.





Kansei Drift
A technika végrehajtása során versenytempóban határozottan kezdjük meg a kanyart (túlzottan alulkormányozott autóval kivitelezhetetlen). Hirtelen vegyük el a gázt, amire az autó túlkormányzott lesz. Ha már kezd elveszni a tapadás lépjünk rá a gázra újra. Ekkor az hátsókerekek legyőzik a tapadást és elkezdhetünk driftelni.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Manji
Ezt a technikát nem kanyarban, hanem egyenesben hajtjuk végre. Elkezdeni lehet a kanyar kijáratából vagy az egyenesben is.

Megindítjuk az autó hátulját (vagy eleve a kanyarból kifele driftelve érkezünk) az út egyik felén és keresztben közeledünk a másik oldal irányába. Mikor már elég közel vagyunk, hirtelen levesszük a lábunkat a gázról, aminek hatására az autó hátulja átfordul a másik irányba. Ügyeljünk arra, hogy az út szélétől hagyjunk elegendő helyet az átfordításhoz. A fordulás során folyamatosan tekerjük a kormányt is és folytassuk a driftet az út másik széle felé. Ha elértük, akkor megint vegyük el a gázt és kezdhetjük megint az átfordítást.

Ha nem elég erős a gépünk (itthon azért ez jellemző), akkor visszaválthatunk egyet.

Ez elég veszélyes trükk, sokat kell gyakorolni. Ha az autó felett elvesztettük az uralmat és abszolút túlkormányzottá válik, akkor a kuplung időben való benyomásával még menthető a helyzet.






Dynamc Drift (Dinamikus Drift)
Ennek a kivitelezése rutinos sofőrt és jó autót kíván. Kezdő driftereknek nem ajánlott, mivel nagy sebességnél hajtjuk végre.

Lényege, hogy miután kitört az autó fara (feint drift vagy kansei drift technikával ideális), az autó lendületét kihasználva a kormánnyal és a gázzal (fékkel vagy kézifékkel) játszva tartjuk keresztben a kocsit.



Feint Drift (Hintáztatás)
Ennél a technikánál az autót két határozott kormánymozdulattal kitérítjük az egyensúlyából (jobb-bal, vagy bal-jobb), majd ellenkormányozunk, aztán a jól begyakorolt módon gázzal és a volánnal keresztben tartjuk az autót és élvezzük a driftelést. Még egyenesben megkezdhetjük a kormányzást, azon az oldalon érdemes, ahol majd a kanyar belső íve lesz (pl. jobbos kanyar előtt a jobb oldalra húzódunk).

A kicsit tapasztaltabb versenyzők kombinálhatják ezt a technikát a fentebb említett clutch kickkel is. Ezt úgy hajtjuk végre, hogy a jobb-bal, vagy bal-jobb kormánymozdulat után azonnal rárúgunk a kuplungra.

Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.





Ha sok:
Mindenkivel előfordul, hogy elsokall a kanyarban illetve túlságosan megindul az autó hátulja. Ennek kivédésére a legjobb a (már említett) kuplungbenyomás. Ilyenkor az autó mentesül a hajtási befolyástól és visszaáll egyenesbe. Fontos, hogy a megfelelő sebességgel kövesse a kormányzás az autó visszaforgását, mert aszfalton a kuplung benyomása után hirtelen megtapadhatnak a gumik.

Másik nehezebb technika a fékpedál bal lábbal történő rugdosása. Ekkor fontos, hogy időben felismerjük, hogy a drift nem kivitelezhető (tapasztalat alapján) és finoman kezdjük el rugdosni bal lábbal a féket. A gázról vegyük el a lábat, a kuplungot viszont ne nyomjuk be. Az autó tovább fog keresztbe csúszni, de lassulni fog. Számítsunk arra, hogy az autó itt is hirtelen megtapadhat ha eléggé lelassult, fejben álljunk készen a kormány egyenesbe hozására.

 

 

 

Hogyan készítsek magamnak beállítást/setet?

Igen, ez egy elég érdekes téma. Sokan úgy játszanak, hogy letöltenek beállításokat, vagy elkérik valakiét és azzal driftelnek. Én azonban mindig is azt támogattam, amikor valaki saját beállítást készít magának. Hogy miért? Azért, mert ha rászán egy kis időt, akkor egy hard track setből olyan beállítást tud magának csinálni, ami az ő stílusára van hangolva és így ezzel nagyon nagyot tud autózni. Mivel nincs két egyforma ember, ezért véleményem szerint két egyforma set sem lehet ugyanolyan jó egy embernek. Tény, hogy "lehet vele driftelni", de szerintem a versengés és a jobbra való törekvés nem erről szól

Megosztanék veletek néhány olyan jótanácsot, amikre az elmúlt évek alatt jöttem rá. Remélem, hogy ezzel sok embernek tudok segíteni!

Futómű:
- a lehetőségekhez képest legyen a legjobban megültetve (úgy, hogy az autó hátulja egy nagyon picivel alacsonyabban van)
- a rugók keménysége elöl nagyobb legyen, mint hátul
- a gátlók keménységére a következőket tudom javasolni: Elöl csak egy picivel legyen nagyobb a visszatérés csillapítása, mint a sima lökés csillapíás, hátul pedig a visszatérés csillapítása sokkal nagyobb legyen, mint a lökésé (akár duplája is). Fontos megemlíteni azt is, hogy a hátsó gátlóknál egyik keménységnek az értéke se legyen nagyobb az első gátló keménységénél.
- stabilizátor: ha a hátsót keményíted, akkor egy kicsivel nagyobb lesz a sebességet, de egy picivel kisebb lesz a szöged és ha sok, akkor nehezebben tudod megmenteni az autót a beforgástól, ha puhítod, akkor viszont pont fordítva lesz minden. Az elsővel pedig kísérletezni kell, hogy neked melyik keménység a legszimpatikusabb.

Fék:
- fékerő kb. 1200-1600 Nm (ízlés kérdése)
- fékerő elosztása: 70-72% előre

Kerekek:
- keréknyomás: elöl valamivel kevesebb legyen, mint hátul
- kerékdőlés: drift esetében elöl minél nagyobb negatív irányű dőlést adunk neki, annál jobb, mivel a koppra kitekert kormányállásnál a kerék nagyobb felületen tud tapadni(=> nagyobb szög és esetlegesen könnyebben meg tudjunk menteni az autónkat a megpördüléstől). Hátul pedig 0 és -1 fok között legyen a kerékdőlés.

A hátsó kerékdőlésnél esetleg azzal lehet még szórakozni, hogy egy olyan pályán, ahol például több a bal kanyar (tehát többször kap nagyobb terhelést a jobb hátsó kerék), ott pár tizeddel nagyobb dőlést adunk a külső íven lévő hátsó keréknek (tehát pl. az előbb említett esetben a bal hátsó keréknek -0.7 a dőlése, a jobb hátsónak pedig -1, vagy -1.2 fok)

Kormánymű:
- Összetartás elöl: Nekem a -0.9 fok vált be a legjobban. A negatív összetartást már SZÉTtartásnak tekinthető. Ez a -0.9 fok egyenesen haladva a kanyarban nem túl előnyös, driftnél viszont nagyon jó, mivel 0.9 fokkal nagyobb lesz a kormányszög (ugye 36 fok a kormányszög + még a 0.9 fokos széttartás).
- Összetartás hátul: Nekem eddig a 0 és a +0.2 fok vált be a legjobban

Szavazás

Töltsek fel a honlapra különböző IP címeket ahol elérhető vagyok?
Nem
Igen
Asztali nézet